Dubbelconcert Muziekcentrum Lunteren

Woensdag 31 mei 2023

Voor dit dubbelconcert nodigde de Vriezenveense Harmonie het fanfareorkest van Muziekcentrum Lunteren uit. MCL is afkomstig uit het Gelders Lunteren. Afgezien van het feit dat het ene orkest een harmonie en het andere een fanfare is, lijken de verenigingen veel op elkaar. Beide zijn muzikaal ambitieus en voelen tegelijkertijd hun maatschappelijke rol in het dorpsleven. Ze verzorgen allebei hun eigen muziekopleiding, hebben jeugdorkesten en op hoog niveau presenterende slagwerkgroepen. En beide orkesten staan onder leiding van dynamische, energieke dirigenten met de naam Erik. Kortom, een goede muzikale match!

Net als de Vriezenveense Harmonie komt het fanfareorkest van Muziekcentrum Lunteren uit in de Eerste Divisie. Daarnaast werd het fanfareorkest al meerdere keren Nederlands Kampioen. Het fanfareorkest doet eind juni mee aan het concours van de Rasteder Musiktage in Duitsland. Als opmaat voor dit internationale festival try-outen zij hun programma vast in Vroomshoop. De fanfare speelt onder andere La guerre oubliee van componist Leon Vliex en Excalibur van de bekende Belgische componist Jan van der Roost.

De Vriezenveense Harmonie brengt een gevarieerd programma met minimal music van John Adams, prachtige koraalmuziek, een virtuoos saxofoonconcert en een indrukwekkend muzikaal verhaal over de tuin van de mythische Godin Hera.

De toegang is gratis. Een vrije gift wordt gewaardeerd.

Wanneer: 10 Juni

Tijdstip: 19.30 uur