Logo Vriezenveense Harmonie

Algemene Muzikale Vorming

Divider

Algemene Muzikale Vorming (AMV)

Algemene Muzikale Vorming is de aangewezen manier om kinderen vanaf groep 3 op een speelse manier kennis te laten maken met muziek door middel van de blokfluit. Samen zingen, muziek maken en gevoel voor ritme en melodie ontwikkelen is niet alleen heel leuk, maar ook heel belangrijk! In de lessen wordt een begin gemaakt met het leren notenlezen. De begrippen ritme, tempo en melodie komen aan bod door middel van zingen, klappen, luisteren en spelen. Ook maken de kinderen in de les kennis met diverse instrumenten, zodat ze zelf na een jaar een keuze kunnen maken voor een vervolginstrument.

De opleiding duurt in principe één jaar en start jaarlijks in september. Mocht een kind nog erg jong zijn, dan kan de opleiding met één jaar verlengd worden. Het advies van de docent speelt hier een grote rol. De lessen worden in kleine groepen gegeven waarbij wordt uitgegaan van een half uur per week.

Na afloop van het jaar kan de leerling beslissen of hij/zij verder gaat met een instrumentale opleiding. Deze keuze kan bestaan uit een van de vele opleiding die te vinden is op de website.  Deze lessen kunnen gevolgd worden binnen het opleidingsinstituut van de Vriezenveense Harmonie.

Belangrijk

De lessen worden door de Vriezenveense Harmonie gegeven. De beginnende leerling is echter op dat moment geen lid van de vereniging. Pas wanneer een leerling toetreedt tot het B-orkest of B-slagwerkgroep, is hij of zij lid van de vereniging. Vanaf dan wordt contributie betaald, maar worden lesgelden ook aangepast. Zie het hoofdstuk ‘Financieel’ voor details.

Selecteer muziekopleiding

Jouw gegevens